2018.10.13 14:20


2018.10.13 14:20

【定期】RW予定のまとめ(ノ)・ω・(ヾ)



うおぉぉぉぉ(/・ω・)/ ※激しい戦いの様子
※2018/10/13現在

こんばんわ、Haruna Himemiyaです。
RWイベント企画のRukiさんがまとめを作ってくれていたので、拡散も兼ねて、書いてみました・ω・!

Elemental DC
10/13(土) 21時-25時
10/14(日) 21時-25時

Gaia DC
10/21(日) 21時-25時

Mana DC
10/13(土) 21時-25時
10/28(日) 21時-25時

※引用元:まいにちよりみちエオルゼア!




2018.10.09 01:17


2018.10.09 01:17

RW、最近チャットが寂しいなー(´・ω・`)




こんばんわ、Haruna Himemiyaです(ノ)・ω・(ヾ)

最近は常連の人も増えてきてるみたいで、開始時刻にはシャキり25時近くまで、しゃきるようになったのですが、、
どうも新しい人が増えたのもあってか、チャットが静かで場に流される展開が多いです。
勝ってるときはまぁいいとして、いや、勝っててもガヤ欲しいのが本音ですが、
負けてるときも無言展開が続くと、流れを変えないと!発言しないと流れ、大抵変わらないんですよね・・

気づくと喋ってるのはわたしだけとかw
慣れないうちは、チャットが控えめになるのはわかるけど、もうちょっとなんとかならないかなぁと思うこの頃。




2018.10.04 12:11


2018.10.04 12:11

ついにフレ登録と10月3日のライバルウィングズ



Haruna Himemiyaです(ノ)・ω・(ヾ)

ついに、コロさんとフレ登録をしてもらいました!
そしてRWに一緒に行ってきました。

試合開始前、定番?のSS。



昨日は初戦、二戦目と勝ちが多かったですが、途中からgdgdで負けまくり。
やっぱりアラチャでの情報交換は大事です。
無言だと、大体負けます。まぁ叫びまくっても、反応無いことも多いけどね(;・∀・)



最後の一戦、バリア2つ折られて、相手はバリア2つの状態から自軍88-相手95まで持ち込む大健闘。
負けちゃったけどいい試合だった・ω・




2018.10.02 01:52


2018.10.02 01:52

憧れのコロさんとSSを撮る!



こんばんわ、Haruna Himemiyaです。
ついに、あのコロさんとSS撮りました!(●´ω`●)
しかも二回連続同じPTでした!

コロさんかわいいです、癒やされます(*‘ω‘ *)




2018.08.31 18:48


2018.08.31 18:48

Is that future of whereabouts to the FFXIV Mac version?





Is that future of whereabouts to the FFXIV Mac version? In addition, We are can't hope to performance upgrade for FFXIV Mac version?"
I'm think about this.
*I'm Japanese, so not good at English. So, this blog of written at English is don't know right or not right.
However, I want to tell my thought to everyone.

Hi everyone, Haruna Himemiya here(ノ)・ω・(ヾ) I'm Apple fan and Mac loved ,and FFXIV also.So, write is this blog.

FFXIV Mac version released to gonna to 3 years. Even now still not good performance have to FFXIV. Especially is city,Frontline(PvP)etc.is not very nice performance. Current of FFXIV for Mac version is graphics API to changed "DirectX" to "OpenGL" convert technology used.

Even 3 years ago, Yoshi-P is said....
"With the adoption of DirectX11 for Mac, and the replacement of OpenGL with a new graphics API in Apple’s next OS, the fundamental gap in current performance issues may soon be eliminated." *1
However even now this topic not at all.
Current used technology for FFXIV is not used true machine power on Mac. There is "Metal" to technology of true graphics power on Mac. Metal is a "Metal1" and "2" two version. Metal2 technology is Mac graphics API current now. According to published by "WWDC 2017"*2 this technology is Metal1 to 2 to comparison "10x faster" and there are. In addition according to Apple website"*3 Metal 2 provides near-direct access to the graphics processing unit (GPU), enabling you to maximize the graphics and compute potential of your apps on iOS, macOS, and tvOS."and there are.
Suppose use "Metal2" technology to FFXIV, we can hope more high performance for FFXIV Mac version. This problem is very trouble. Of course , this problem is I intend to understand.
Nevertheless..
Nevertheless Yoshi-P, we are can not hope performance upgrade of FFXIV for Mac version?
Ah.. High performance game experience and beautiful graphics of FFXIV at I'm hope playing for Mac...
Is impossible?(´・ω・`)





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